vorset
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:27, 25 Paź 2011 Temat postu: SCENARIUSZE bitewne inne niż zwykle. |
|
|
Scenariusz na mega bitwę by [link widoczny dla zalogowanych] Co o tym sądzicie żeby jak już się spotkamy zagrać takie coś for fun? bez ciśniena z otoczką fabularną coś przy czym się odprężymy i będziemy się dobrze bawić... bez przekokszonych rozpisek, z tym co mamy pomalowane?
Cytat: |
Chciałem się podzielić swoim scenariuszem na megabitwę. Rozegraliśmy go w zeszłym tygodniu i okazał się bardzo udany. Fotorelację zamieściłem w dziale Battle Reportów TUTAJ. Mam nadzieję,że przydadzą się wam niektóre pomysły
SCENARIUSZ
Gra toczy się na dwóch równoległych stołach –głównym i pobocznym. Założeniem jest, że na stole głównym większa bitwa potrwa dłużej niż na pobocznym.
STÓŁ GŁÓWNY
Rozstawienie Pitched Battle i walka o 4 objectivy w formie struktur rozstawionych na stole. Kontrolowanie budynków (Lądowisko i Hab Block XI) wymaga posiadania scoringa i nieobecność jakichkolwiek jednostek przeciwnika na ich całym obszarze. Kontrolowanie obiektów impassable (Stacja Radarowa i Pomnik Guillimana) wymaga posiadania scoringa w 3” od niego i nieobecność przeciwnika w tym samym dystansie.
Oprócz udziału w warunkach zwycięstwa, kontrolowanie objectivów daje również bonusy podczas samej bitwy. Mam nadzieję, że wywoła to reakcję graczy w rodzaju „nie możemy im pozwolić kontrolować tego choćby turę dłużej! Widzieliście jak się to kończy!”
Pomnik Guillimana – jeśli jest kontrolowany przez lojalistów, wszystkie oddziały wierne Imperium przerzucają nieudane testy Ld. Jeśli jest kontrolowany przez wroga - wszystkie oddziały wierne Imperium przerzucają udane testy Ld
Stacja Radarowa – strona kontrolująca Stację może zmusić do przerzucenia dowolne rzuty na rezerwę i stronę outflanku, swoje i przeciwnika
Lądowisko – strona kontrolująca Lądowisko może umieszczać swoje rezerwy zaklasyfikowane jako Infantry na obszarze lądowiska, tak jak w zasadzie Deep Strike, ale bez scatterowania.
Hab Block XI – najwyższy budynek w tej części miasta to znakomity punkt obserwacyjny –kontrolująca go strona nie musi rzucać na scatter ostrzału artyleryjskiego ze stołu pobocznego.
Zwycięstwo całej Battle Royale określa różnica Victory Points na obu stołach. Kontrolowanie pod koniec gry objectivu daje dodatkowe 1200Vps .
Bitwa trwa losową liczbę tur
STÓŁ POBOCZNY
Bateria megadział rozstawiona w pewnej odległości od głównego pola bitwy staje się obiektem zaciętej potyczki w której obie strony starają się wesprzeć ogniem towarzyszy walczących o główne cele.
Na stole pobocznym grają tylko dwaj oponenci.
Zasady Specjalne
Artyleria
Na polu bitwy stoją 3 stanowiska dalekosiężnej artylerii. Jeśli dana strona w swojej fazie strzelania , ma na obszarze danego stanowiska swój oddział scorujący a przeciwnik nie ma żadnego, jakiegokolwiek oddziału , to może ostrzelać główny stół. Użycie stanowiska nie wymaga poświęcenia jakichkolwiek akcji danego oddziału, zakłada się, że żołnierzom towarzyszą specjalnie przygotowani do obsługi megadziała serwitorzy.
Strzelanie z działa ma następującą procedurę:
Gracz strzelający udaje się do Stołu Głównego i przerywa toczącą się tam rozgrywkę –kończona jest tylko ewentualnie przerwana w połowie akcja danego oddziału, np. kończony ruch oddziału, którego kilka figurek już przestawiono a resztę nie, lub dokończenie rzutu na ranienie w danym kroku Inicjatywy etc.
Następnie gracz strzelający określa koordynaty dla ataku. Lewy róg stołu w strefie rozstawienia strzelającego gracza traktowany jest jak początek układu współrzędnych, długa krawędź stołu jako oś x, krótka –y. Gracz ocenia na oko miejsce które chce ostrzeliwać i podaje jego współrzędne w calach (np. x36” y24” – ostrzeliwane będzie miejsce na przecięciu tych współrzędnych). Jeśli gracz ma więcej niż 1 strzał, musi określić koordynaty dla wszystkich przed zmierzeniem.
Następnie rzucany jest Scatter Dice (chyba, że strona strzelającego kontroluje Hab Block XI)i w wypadku wylosowania strzałki strzał znoszony jest D6” . (nie 2D6” jak w normalnym Barrage!). Megadziało ma następujące charakterystyki
S -8 AP – 1 Ordnance Barrage , Earthshattering ForceEarthshattering Force – mega działa strzelają pociskami ogromnego kalibru, nieporównywalnymi z tymi używanymi przez artylerię polową i czołgi. Dlatego:
- używany jest specjalny, 7” znacznik Ordnance
-na całym obszarze znacznika przeciw pojazdom używana jest pełna siła ataku -8
-cover save wykonywany przeciw ranom zadanym z ostrzału jest zmniejszany o 1
Po rozstrzygnięciu ostrzału gra na stole głównym jest wznawiana.
Lepiej Późno Niż Wcale
Artyleria ma ograniczoną ilość amunicji więc oddziały ze stołu pobocznego mają nadzieję jeszcze dołączyć do bitwy na głównym stole, gdy kontrolowanie dział już przestanie mieć sens.
W dowolnym momencie bitwy każdy z graczy może w fazie ruchu wyjść dowolnym oddziałem przez długą krawędź po stronie przeciwnika (jeśli , rzecz jasna jest dostatecznie blisko). Taki oddział odstawiany jest na bok i nie bierze już udziału w bitwie na stole pobocznym.
Po zakończeniu bitwy gracze zbierają wszystkie oddziały, które przeżyły(również uciekające, ale wciąż będące na planszy) i wciąż mobilne pojazdy i idą do głównego stołu. Na początku najbliższej fazy ruchu swojej strony oddziały te są wprowadzane do bitwy tak jakby wchodziły z rezerwy. Oddziały mające pojazdy mogą ponownie zostać w nich wystawione (o ile pojazdy ocalały i są mobilne) nawet jeśli je opuściły podczas bitwy o stanowiska artyleryjskie.
Oddziały, które podczas bitwy na stole pobocznym opuściły planszę przez długą krawędź należącą do przeciwnika , wykonawszy manewr okrążający, wchodzą na jego tyłach –czyli z długiej krawędzi przeciwnika na stole głównym.
Wszystkie pozostałe oddziały wchodzą z własnej krawędzi stołu tak jakby były normalną rezerwą.
Bitwa trwa losową liczbę tur |
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|